نشست هم اندیشی کارشناسان و کارکنان حوزه بازرگانی در شرکت‌های تابعه با مدیرعامل سازمان

نشست هم اندیشی کارشناسان و کارکنان حوزه بازرگانی در شرکت‌های تابعه با مدیرعامل سازمان
دکتر ناصر فخاری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان صبح امروز با برخی از دانش آموختگان حوزه بازرگانی فعال در شرکت‌های تابعه و نیز برخی از کارکنان واحد بازرگانی این شرکت‌ها دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر امروز، سه شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰ دکتر ناصر فخاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سازمان با جمعی از دانش آموختگان، کارشناسان و فعالان بخش بازرگانی برخی شرکت‌های تابعه سازمان دیدار و گفتگو کرد. در جلسه هم اندیشی کارشناسان و کارکنان حوزه بازرگانی سازمان، ضمن بیان برخی مشکلات بخش بازرگانی شرکت‌های تابعه، نظرات و پیشنهادات دانش آموختگان مدیریت بازرگانی و نیز کارکنان واحد بازرگانی این شرکت‌ها پیرامون هرچه بهینه‌تر شدن فرآیند بازرگانی داخلی و خارجی مرور شد و در انتها مدیرعامل سازمان ضمن بیان رهنمون‌های خود، برنامه های مد نظر مدیریت برای غلبه بر چالش¬های اشاره شده را مطرح کرد.
تشست
فخاری پس از استماع کامل سخنان کارشناسان و تبادل نظر‌های انجام گرفته، بخش بازرگانی هر مجموعه را موتور پیشران آن مجموعه خواند و چگونگی عملکرد این واحد را یکی از تأثیرگذارترین عوامل در سود و زیان و راندمان شرکت‌ها دانست. ایشان خلأ شرکت‌ها در داشتن استراتژی مشخص و پایدار بازرگانی را ریشه برخی از مسائل مشترک بیان‌شده‌ی جاری در شرکت‌ها دانست و با این وجود، این نقصان را دلیلی بر عدم تلاش برای رفع مشکلات موجود ندانست و بدنه ی کارشناسی را به داشتن خلاقیت و ارائه روش های جدیدِ حل مسئله تشویق کرد. وی ادامه داد: به طور مثال، شیوه‌های تنوع دهی راه‌های تأمین نهاده‌های واسطه ایِ مورد نیاز و یا روش‌های تنوع دهی شیوه‌های فروش کالا‌ها و خدمات شرکت ها، از جمله مواردی است که مدیران بازرگانی این شرکت‌ها می‌توانند به طور مستمر به مدیرعامل خود ارائه کنند.
 
مدیر عامل سازمان تشکیل جلسات مشابه دوره‌ای درون هلدینگ ها با کارشناسان و مدیران بازرگانی شرکت‌ها و نیز جلسات مشترک بین مدیران بازرگانی هلدینگ‌ها را ضروری دانسته و آن را بستری برای تبادل اطلاعات و بررسی امکان همکاری و هم افزایی بین گروه‌های سرمایه گذاری مختلف تابعه سازمان برشمرد. بر اساس چالش های مشترک مطرح شده، ایشان وجود یک مرجع واحد برای انجام امور بازرگانی شرکت‌های تابعه را راهکاری برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها و نیز افزایش بهره وری تجاری بیان کرده و همچنین ایده تشکیل واحد متمرکز برند سازی در سازمان را مطرح نمود. ایشان خرید تجمیعی نهاده‌های مورد نیاز تمام شرکت‌های حوزه کشاورزی، توسط گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر را یکی دیگر از راه‌های تسهیل تهیه این نهاده‌ها از سامانه بازارگاه و نیز بازار آزاد دانست که اجرای این شیوه علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها می‌تواند منجر به خرید هدفمند و خرید در فصل مناسب شود.
 
برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز هوشمندسازی فرآیند‌های جاری کسب و کار‌های مختلف سازمان نیز از جمله نکات مورد تأکید دکتر فخاری در این نشست بود، که در این راستا ایشان اجرای تفاهم نامه همکاری بین سازمان و دانشگاه تهران [که در ابتدای هفته جاری به امضای طرفین رسید] را مثمر ثمر خواندند.
۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.