برنامه هلدینگ کشاورزی برای جهش در تولید آبزیان

برنامه هلدینگ کشاورزی برای جهش در تولید آبزیان
مهندس ابراهیم غلامی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به همراه مهندس حسین بورقانی فراهانی معاون امور شرکتها و مجامع این شرکت به لرستان سفر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر؛ مهندس غلامی با سفر به لرستان و دیدار با مدیران ارشد استانی و رئیس سازمان شیلات کشور خواستار توجه مسئولان محلی و تخصیص از محل تبصره ۱۸ به منظور احیاء و رشد تولید آبزی پروری در لرستان شد در این نشست سیدحسین حسینی ریاست سازمان شیلات نیز با ابزار امیدواری نسبت به حمایت مسئولان محلی اظهار داشت: با این احیا، تولید تخم قزل آلا کشور از ۳۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون در سال خواهد رسید.
 
در این سفر که مهندس مسعود وجدانی فرد مدیرعامل شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر و اعضای هیات مدیره این شرکت نیز حضور داشتند، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از بخش های مختلف مجموعه پرورش ماهی قزل آلا احرار در شهرستان الشتر، مجموعه پرورش ماهی در قفس در سد ایوشان و مجموعه پرورش ماهی قزل آلا در مجتمع ماهیچال شهرستان الیگودرز بازدید کرد.
 
وی ضمن بررسی میدانی و همچنین رصد و پایش فعالیتهای انجام شده، بر راه اندازی سریع واحدهای غیر فعال و بهره برداری کامل از ظرفیت ها و پتانسیل این مجموعه های تولیدی تاکید کرد و خواستار ارائه برنامه راهبردی و زمان بندی شده برای اقدامات در دست اجرا شد.
در روز دوم از این سفر، مهندس غلامی و مهندس فراهانی با حضور در استانداری لرستان، در نشستی با حضور دکتر سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، دکتر سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، دکتر یحیی ابراهیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و مهندس کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات این استان، ضمن بررسی موانع تولید در پروژه های هلدینگ کشاورزی کوثر در این استان، بر مساعدت و همراهی مدیران استانی و منطقه ای به منظور احیاء کامل و تکمیل ظرفیت تولیدی این واحدها تاکید کرد و گفت: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان رشد تولید و مهار تورم مزین شده است، شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر آمادگی کامل دارد تا کلیه واحدهای غیر فعال یا نیمه فعال خود را به منظور مولدسازی و ارزش آفرینی، ارتقا امنیت غذایی کشور اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته و تقویت اقتصاد خانوارهای بهره بردار در این مناطق به بهره برداری کامل برساند و این مهم در گرو حمایت و مساعدت ویژه مدیران این مناطق است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای ویژه دکتر نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی و دکتر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از هلدینگ کشاورزی کوثر، گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری ما در سفرهای استانی و جلسات با مقامات ارشد استانی، بر این اساس است که با رفع موانع احتمالی و مشکلات پیش رو، شاهد رونق تولید و گشایش اقتصادی برای مردم این مناطق باشیم.
 
در بخش دیگری از این نشست، سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل شیلات کشور، ضمن تشکر از همراهی مجموعه استانداری لرستان گفت: خوشبختانه حمایت های لازم به منظور تامین اعتبار برای احیای این واحدها از طرف استانداری انجام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که تا در هفته آینده احیای مجتمع های پرورش آبزیان در استان لرستان آغاز شود و گفت: هفته آینده خبرهای خوبی برای مردم لرستان خواهیم داشت.
حسینی در مورد تاثیر احیای مجتمع های پرورش آبزیان لرستان در زنجیره ی تولید آن در کشور، اظهار کرد: با احیای این مجتمع ها یک جهش بزرگ تولید آبزیان به ویژه ماهی قزل آلا به وجود خواهد آمد.
وی افزود: با این احیا، تولید تخم قزل آلا کشور از ۳۵۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون در سال خواهد رسید.
در این نشست، هلدینگ کشاورزی کوثر پیشنهاد داد که در صورت تامین اعتبار و منابع مالی از محل تبصره ۱۸ و اعتبارات استانی از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و همچنین تهیه نهاده و خوراک آبزیان به صورت مدت دار با مساعدت رئیس سازمان شیلات کشور، شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر آمادگی دارد تا با ارائه برنامه اجرایی-عملیاتی، در اولین فرصت نسبت به احیا مجموعه پرورش ماهی احرار در شهرستان الشتر و همچنین تکمیل ظرفیت سایر مجموعه ها اقدام نماید.
 
گفتنی است در حاشیه بازدید مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر از واحدهای تولید و پرورش ماهی در استان لرستان، پرسنل شاغل در این مجتمع ها در نشستی صمیمانه درخواستها و مشکلات خود را با مهندس غلامی مطرح نمودند و پیشنهادات عملیاتی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۵:۲۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.