پس از رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) و انجام آزمون¬های روانشناسی، علیرضا یوزباشی مشاور مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در حوزه توسعه مدیریت و مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران این سازمان از آغاز به کار فرآیند ارزیابی و بررسی کاربران پذیرش شده در مرحله نخست خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، علیرضا یوزباشی، مشاور مدیر عامل سازمان در حوزه توسعه مدیریت و مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران از آغاز به کار این کانون در ادامه فرآیند ثبت نام کاربران در سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد «امصاک» خبر داد.
یوزباشی در توضیح فرآیند ارزیابی گفت: ابزارهای مورد استفاده در فرآیند استعدادیابی شامل آزمونهای روانشناسی، مصاحبه، بحث گروهی، ایفای نقش و ارائه شفاهی است تا در نهایت مدل شایستگی برای افراد شرکت کننده سنجیده شود. در آغاز فرآیند به شرکت کننده در خصوص شیوه و هدف ارزیابی توضیحاتی داده میشود و سپس بحث گروهی در مورد یک موضوع خاص صورت میگیرد و در ادامه مصاحبه انفرادی با روانشناس و بعد از آن مجدداً بحث گروهی انجام خواهد شد. در مرحله پایانی، یک تمرین تحلیلی انفرادی در یک موضوع مشخص به داوطلبان داده میشود.
مشاور مدیرعامل سازمان در حوزه توسعه مدیریت اظهار داشت: در این مرحله، روزانه ۱۶ نفر ارزیابی میشوند که در این فرآیند چهار ارزیاب ماهر حضور خواهند داشت. وی افزود: در مدل شایستگی بومی برای سازمان اقتصادی کوثر که از آن بهره برداری شد معیارهایی مثل اسناد بالادستی سازمان و همچنین مصاحبه با معاونتها، مدیران و متخصصان مد نظر قرار گرفت و در نهایت چهار مدل شایستگی بومی برای اعضاء هیئت مدیره، مدیران عامل، مدیران ستادی و مدیران شرکتی استخراج گردید.
علیرضا یوزباشی مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان یادآور شد: پس از اتمام مراحل ارزیابی، ارزیابان کانون در یک بحث و بررسی درخصوص نمرات شرکت کنندگان به جمع بندی خواهند رسید و این نتایج و بازخوردها به صورت یک گزارش ارائه میشود تا مدیران مربوطه از آن به عنوان یک خزانه استعداد بهرهمند شوند. این اطلاعات نوعی بانک منابع انسانی محسوب میشوند که برای استقرار و جایابی مناسب سرمایه انسانی در ساختار سازمانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وی همچنین گفت: قرار است این فرآیند به یک الگو در سازمان تبدیل شود و این از تأکیدات مدیر عامل محترم سازمان است و مقرر شد تا مبنای صحیحی برای سنجش کیفیت عملکرد کارکنان و به تناسب آن بهره مندی عادلانه از مزایای مربوطه مد نظر قرار گیرد. از سوی دیگر ساختار سازمانی و راهبری آموزشی نیاز به اصلاح دارد. بنابر این ساختار کانون ارزیابی مستقل در نظر گرفته شده است.